KURUM İÇİ EĞİTİMLERİN ÖNEMİ

KURUM İÇİ EĞİTİMLERİN ÖNEMİ
Şirketlerin hedeflerine koşmaların da, sürdürülebilir karlılıklarını
korumalarında, en önemli faktör nitelikli insan kaynağıdır. Çalışanların
gelişen teknolojiye ayak uydurmaları, rekabette bir adım öne çıkmaları için
ihtiyaç analizleri doğrultusunda kurumsal eğitimlere önem verilmelidir.
Şirket Personellerinin yetkinliğini ve bilgilerini arttırmak
amacıyla Kurumsal Şirket eğitimleri ve Sertifikalı kurumsal eğitimlerin üzerine
durulmalıdır.
Personelin kendini geliştirmesi demek şirketin gelişmesi
demektir. En önemli yatırımlardan biri de eğitim yatırımıdır.
Eğitime ayrılan bütçe hiçbir zaman boşa gitmeyeceği bilinmelidir.
Genellikle Şirketlerde
yeni personel alındığında kısa bir eğitim verilip, çalışanın iş başında
öğrenmesi beklenir fakat iş başında öğrenilen bilgiler her zaman doğru
anlaşılmayabilir. Personelin İşi kimden
öğrendiği ve nasıl anladığı oldukça önemlidir. İş başında yaptığı her hata kendisine
yeni bir bilgi katabilir fakat deneme süresinde çalışan ve kendisini olumlu
yansıtmak isteyen bir personel için bu süreç stresli geçmektedir ve
motivasyonunu düşürmektedir.
Personelin yaptığı her
hatada müşteri yada iş ortağınızla karşı karşıya gelebilirsiniz fakat tüm
bunları önlemek, de şirket içi eğitimlerden geçmektedir.
Kurumsal firmaların
çalışanlarına eğitimler vermesinde amaçlanan, Özellikle artan rekabet, sürekli
değişen ve gelişen uygulamalar karşısında, personelin performansını olumlu yönde
etkilemektir.
Şirketlerin başarılı
olması personelinin eksik ve güçlü yönlerini sürekli geliştirmesi ile
mümkündür.
Şirket çalışanlarına verilen eğitimler sayesinde, çalışanların
işe olan motivasyonu ve performansı artmakta, bu da şirketlerin uzun süre
varlığını devam ettirebilmelerinde rol oynamaktadır.
Aynı zamanda, Şirket
içi eğitimlerde personelin birbiriyle iletişimi artar personeli sosyal anlamda
da olumlu etkiler.
Aynı şirkette çalışıp
yıllarca birbirini tanımayan insanlar birbirlerinin sorunlarını
anlayamamaktadır. Bu da şirketlerin aidiyet duygusunu zedelemektedir. Oysa ki
bir şirketi gemi olarak düşünürsek bu geminin batmaması için kürek çekmeliyiz.
Birbirinden habersiz insanların birbiri için kürek çekmesi imkansız hale
gelebilir.
Şirketler
önceliklerini belirler ve hangi personelin hangi önceliğe göre
yönlendirileceğine karar vererek eğitimleri o yönde sürdürür. Bu da
personellerin belirli bir alanda profesyonelleşmesi açısından etkilidir. Personel
şirkette hangi yolda yürüyebileceğini bilerek yol alır. Personeli işe alalım da
elbet verecek bir iş buluruz tarzında bir yaklaşım yanlış olup hem şirket hem
personel için zaman kaybı o lur.
Bu eğitimlerin en başında da Oryantasyon Eğitimleri gelmektedir.
Oryantasyon Eğitimleri ; Göreve her yeni başlayan personelin, sektör deneyimi ve görev yapacağı birim dikkate alınarak planlanan oryantasyon programlarıdır. İnsan Kaynakları ve Toplam Kalite Birimi gözetiminde tüm birimler hakkında bilgi edinilmesi ve özellikle işe uyum sağlamasını kolaylaştıracak bilgilerin paylaşıldığı programlardır.
Bu eğitimlerin en başında da Oryantasyon Eğitimleri gelmektedir.
Oryantasyon Eğitimleri ; Göreve her yeni başlayan personelin, sektör deneyimi ve görev yapacağı birim dikkate alınarak planlanan oryantasyon programlarıdır. İnsan Kaynakları ve Toplam Kalite Birimi gözetiminde tüm birimler hakkında bilgi edinilmesi ve özellikle işe uyum sağlamasını kolaylaştıracak bilgilerin paylaşıldığı programlardır.
Şirket içi eğitim programları ile amaçlananlardan bazıları:
- İşe yeni başlayan personelin şirkete uyumunu sağlamak ve şirketin amaç ve politikalarını öğretmek,
- Halihazırda olan ve
bunun yanında sürekli olarak değişim gösteren iş akışının, personel tarafından
mümkün olan en kısa sürede öğrenilmesini sağlamak,
- Süreklilik sağlayacak beceri ve etkinliği sağlamak,
- Personele işin
gerektirdiği temel gereksinimleri kazandırmanın yanında, onların eğitim
eksikliklerini de gidermek,
- Personele kariyer
yapma imkanı sağlayarak, üst kadrolar için eleman ihtiyacını şirket içerisinden
sağlamak,
- Personelin işyerine
olan aidiyet duygusunu geliştirmek,
- Personelin güven
duygusunu geliştirmek, gerekli olan motivasyonu sağlamak ve moralini
yükseltmek.
Şüphe yoktur ki,
hizmet içi eğitim uygulamalarının söz konusu amaçları gerçekleştirme yolunda
başarılı olabilmesi için, eğitim sürecinin uygulanacağı işletmenin genel
karakteristik özelliklerinin, çalışan profilinin, çalışma sahasının kısacası
genel yapısının çok iyi bilinmesi ve o doğrultuda uygun eğitim tür ya da
türlerinin seçilmesi gerekmektedir.
S.M.M.M Çiğdem İLHAN
16.01.2018 / 2
Yorumlar
Yorum Gönder