KURUM İÇİ İLETİŞİM VE MOTİVASYON



KURUM İÇİ İLETİŞİM VE MOTİVASYON

Kurumsallaşma yolunda stratejik planlamanın içinde yer alan,  Organizasyon Şeması - Görev Tanımları - Değerler - İlkeler - Amaçlar - Hedefler - Misyon ve Vizyon çalışmalarından önce,

Şirketlerin başarısında çok önemli bir yeri olan kurum içi iletişimdeki, ortak birkaç noktaya değinilecek olursa;

1-Kurum içi iletişim; İçinde tüm yönetsel faaliyetlerin yer aldığı ana ve kılcal damarlar sistemi olarak kabul edilebilir. Şirketin Sinir Sistemi gibidir.

2-Tüm çalışanlara değer vermek ve yönetime katkılarını sağlayarak MOTİVE etmek. Motivasyon; Yapılan işten heyecan duymaktır.

3-Ortak Problemleri, geleceği öngörerek bunlara yönelik ihtiyacı karşılayacak çözümler üretmek. Özellikle Yaratıcı düşünceleri destekleyerek, yeterli olmak için değil, olabileceklerinin en iyisi olmaları için desteklemek

4-Kurum içi iletişim ile, Çalışanlar ve Yönetim Kadroları Ortak akılla, Ortak kararlarla, şirketin ana hedefleri doğrultusunda İşbirliği için de olmalıdırlar.

5-Kurum içi iletişimin işlevlerinden biri de, Çalışanları Duygu ve düşünlerini açıkça ifade etmelerine izin vermektir.

6-Çalışanların Ruhsal durumları; kişisel davranışları kadar, diğer çalışanları, olayları algılama ve değerlendirmelerini de etkiler. İnsanlar birbirlerini anlayabildikleri takdirde, birlikte daha iyi bir performans gösterir ve hedeflerine ulaşabilirler.

7-Kurum içi iletişim çalışmalarında yaşanan aksamalar nedeniyle, Departman çalışanları arasında veya departmanlar arası kopukluklar yaşanabilir. Özellikle departmanlar arası kopukluklar, kurumun işleyişini ve gelişimini olumsuz yönde etkileyebilir.
            Bilgi paylaşımını gerçekleştiremeyen, aynı dili konuşamayan kendi içinde anlaşamayan, aralarında duvarlar ve engeller bulunan çalışma ortamlarında, dinamik adımlar atılamaz.
            Çalışanların Motivasyonunun da Kurum içi iletişimin önemi; Yukarıdan Aşağıya ( Yönetimden, Çalışana) bilgi akışının yanında, Aşağıdan Yukarıya ( Çalışandan, Yönetime) bilgi akışında yatmaktadır.


Şimdi; İş yerinizi bir saat gibi düşünün. Saatinizin doğru çalışması, içindeki çarkların doğru yönde dönmesi ile mümkündür.
Ekibiniz veya şirketiniz içinde çalışanların her birini, bu saatin çarklarından biri gibi düşündüğünüzde, çarklardan birinin veya bir kaçının, yavaşlaması veya durması, bu saati nasıl etkiler?


Kurum içi iletişimin ve motivasyonun önemi!



SMMM Çiğdem İLHAN






Yararlanılan Kaynaklar: kobitek


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir Faturanın Malzemeli mi, Yoksa Salt İşçilik Faturası mı Olduğu Nasıl Belirlenir?

PİŞMANLIK TALEBİ DİLEKÇESİ (VUK 371.madde)

Tüm Yönleri İle Ciro Primi Uygulaması