ULUSAL ELEKTRONİK TEBLİGAT SİSTEMİ (UETS)
Bilindiği
üzere 01/01/2019 tarihinden itibaren elektronik yolla yapılan tebligat hizmeti
Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi (UETS) üzerinden yapılacak olup bu tarihten
itibaren Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) sisteminden elektronik yolla yapılan
tebligat hizmeti verilemeyecektir.
Kayıtlı
Elektronik Posta (KEP) adresi üzerinden
31.01.2019 dan itibaren elektronik tebligatı alınamayacak olup E-Yazışma adresi
olarak kullanılmaya devam edilebilecektir. KEP
adresi hiç almamış olanların ise anılan tarihten itibaren tebligatları UETS üzerinden
yapılabileceği için ayrıca almasına gerek yoktur.
Ancak, ‘’UETS üzerinden sadece tebligat
iletileri gönderileceğinden, 6102 sayılı Türk Ticaret Kanununun 18. Maddesinin 3.fıkrası
ile 1525. Maddesinin 1.fıkrası uyarınca ticari faaliyetler ile 14 Ekim 2017 tarihinde
yayınlanan 2017/21 sayılı Başbakanlık Genelgesi uyarınca kamu kurum ve kuruluşlarının
elektronik ortamda yapacakları yazışmalar ( e-yazışma) KEP sistemi üzerinden gönderilmeye
devam edecektir denilmektedir’’
PTT DUYURU; ‘’Tebligatın elektronik yolla yapılması zorunlu olanlar için yapılacak
başvuru, Elektronik Tebligat Yönetmeliğinin
5.maddesinin 1.1. fıkrası kapsamındaki gerçek veya tüzel kişilerin elektronik
tebligat alma zorunluluğuna tabi olmaları halinde başvuru, zorunluluğun başladığı
tarihten itibaren bir ay içinde ilgili kurum, kuruluş veya birlik tarafından
PTT'ye yapılacaktır.
7101 sayılı kanunun 50.maddesi doğrultusunda 7201 sayılı
kanuna eklenen geçici madde
uyarınca UETS'nin ilk devreye girme aşamasında tebligat
adresi alma zorunluluğu olan
mevcut
gerçek ve tüzel kişilere ait bilgiler PTT A.Ş tarafından söz konusu maddede
belirtilen
birimlerden talep edilmiştir. Gelen bilgiler doğrultusunda oluşturulan adresler
yine aynı birimler üzerinden
dağıtılacaktır.’’ denilmektedir.
Yukarıda ki bilgiler ışığında, PTT yetkilileri de başvurunun kendilerine yapılmayacağını, şirket bilgilerinin Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından, PTT A.ş tarafından isteneceğini ve yine Bakanlık vasıtasıyla ilgili şirketlerin adreslerine ulaştırılacağı bilgisi verilmiştir. 06.12.2018 tarihli ve 30617 sayılı Resmî Gazetede Yayımlanan Elektronik Tebligat Yönetmeliği gereğince yürürlük 01.01.2019 tarihinde başlayacağından dolayı en geç 31.01.2019 tarihine kadar başvuruların tamamlanması gerekmektedir.
Öncelikle https://basvuru.etebligat.gov.tr/ adresinden ön başvuru yapılmalı, ardından PTT
Merkezlerinden Başvuru yapılmalıdır ancak;
Gerçek
kişiler ve tebligatın elektronik yolla yapılması zorunluluğu bulunmayan tüzel
kişiler,
elektronik tebligat adresi almak için PTT’ye başvurabilir.
Diğer Şirketlerin ise,
herhangi bir başvuru yapmasına gerek olmadığı, aşağıda ki adımlar takip
edilerek de doğrulanmıştır.
''Kurumsal Ön Başvuru Hakkında Bilgilendirme''
15
Mart 2018 tarih ve 30361 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “İcra ve İflas Knunu
ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” kapsamında 7201 sayılı
kanuna eklenen geçici madde (7101 sayılı kanunun 50.maddesi) doğrultusunda
Elektronik Tebligat adreslerinin verilmesi için Posta ve Telgraf Teşkilatı
Anonim Şirketi, elektronik tebligat
adreslerini oluşturmak amacıyla ihtiyaç duyduğu tüm bilgi ve belgeleri;
- İlgili
kamu kurum veya kuruluşundan,
- Mahallî
idareler bakımından İçişleri Bakanlığından,
- İlgili
kamu iktisadi teşebbüsünden,
- İlgili
kamuya ait ortaklıktan,
- Şirketler
ve kooperatifler bakımından Gümrük ve Ticaret Bakanlığından,
- İlgili
kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşu veya üst kuruluşundan,
- Türkiye
Noterler Birliğinden,
- Türkiye
Barolar Birliğinden,
İster hükmü getirilmiştir.
Bu nedenle tüzel kişiliklere oluşturulan adreslere
ilişkin bilgiler tüzel kişiliğin bağlı bulunduğu Kurum, Kuruluş veya Birlik'ten
talep edilir.
Online başvuru ve PTT Merkezlerine başvuru yapılamaz. İfadesi yer almaktadır.
SMMM
Çiğdem İLHAN
Online başvuru ve PTT Merkezlerine başvuru yapılamaz. İfadesi yer almaktadır.
SMMM
Çiğdem İLHAN
Yorumlar
Yorum Gönder